Centralizam, convertim PDF si arhivam fisierele originale semnate E-Factura. Gratuit!

Centralizam, convertim PDF si arhivam fisierele originale semnate E-Factura. Gratuit!

Sistemul national al facturii electronice din Romania, cunoscut sub denumirea de RO e-Factura, este reglementat conform prevederilor articolului 3, alineatul (2) al Ordonantei de Urgenta nr. 120/2021, cu toate modificarile si completarile ulterioare. Acest sistem reprezinta o structura complexa de principii, reguli si aplicatii informatice, avand ca obiectiv principal gestionarea fluxului electronic al facturilor intre emitent si destinatar. Pentru a beneficia de facilitatile oferite de sistemul RO e-Factura, operatorii economici trebuie sa se inregistreze in Sistemul Public de Verificare (SPV) in nume propriu sau prin intermediul reprezentantilor legali, desemnati sau imputerniciti conform prevederilor Ordinului Ministerului Finantelor Publice nr. 660/2017, cu toate modificarile si completarile ulterioare.

Factura electronica, emisa, transmisa si receptionata in cadrul acestui sistem, adopta un format electronic structurat de tip XML. Acest format permite procesarea automata si electronica a informatiilor cuprinse in factura, facilitand astfel gestionarea eficienta a documentelor financiare intre partile implicate. Prin implementarea RO e-Factura, se incurajeaza trecerea de la procesele traditionale de facturare pe suport de hartie la o abordare moderna si digitala. Aceasta aduce beneficii semnificative in ceea ce priveste eficienta, reducerea erorilor si cheltuielilor administrative, precum si accelerarea fluxurilor financiare intre partenerii de afaceri.

Obligativitatea arhivarii fisierelor descarcate din sistemul eFactura este impusa de cerintele legislative si fiscale, iar respectarea acestei obligatii are importanta in contextul gestionarii corecte a documentelor financiare si in vederea conformarii cu reglementarile in vigoare. In mod specific pentru Romania, legislatia fiscala stabileste obligatii clare privind arhivarea facturilor electronice. Operatorii economici sunt obligati sa pastreze facturile electronice pentru o perioada specificata, iar aceasta perioada poate varia in functie de tipul documentului si de legislatia aplicabila. De exemplu, conform prevederilor Codului Fiscal, operatorii economici trebuie sa arhiveze facturile emise si primite pentru o perioada de 10 ani. Arhivarea corecta a fisierelor descarcate din sistemul eFactura este esentiala pentru a putea raspunde ulterior eventualelor solicitari de inspectie fiscala, audit sau pentru a sustine rapoartele financiare....
Fisierele arhivate trebuie sa fie accesibile si intelligibile pe durata perioadei de pastrare specificata de legislatie.

In sistemul RO E-Factura vom gasi atat facturile trimise cat si cele primite avand posibilitatea de a le descarca in termen de 60 zile de la data emiterii. Daca se doreste descarcarea lor dupa aceasta perioada, este necesara o solicitare scrisa, urmand sa fie puse la dispozitie in termenul legal.

Mda, daca avem un numar semnificativ de facturi, ar trebui sa avem un angajat (cel putin) care se ocupa exclusiv cu incarcarea facturilor, descarcarea lor, redenumire (cand sunt descarcate direct din SPV, denumirea lor va fi un index de descarcare) si arhivare.

Avem o veste buna! FPAY vine in ajutorul antreprenorilor cu o solutie automata pentru tot ce inseamna E-Factura! Ce poti face cu aplicatia FPAY: 1) Poti genera factura corecta, valida, in format XML. O convertim noi automat si in format PDF pentru a putea fi imprimata sau trimisa clientului. 2) Dupa ce ai generat factura trebuie doar sa dai click pe un buton si ne ocupam de trimiterea ei catre ANAF, in spatiul tau virtual. Daca serverul ANAF nu este disponibil, vom incerca retrimiterea ei pana vom reusi. Bonus te vom notifica pe email imediat ce factura a fost validata! 3) Descarcam automat in cloud atat facturile emise de tine cat si cele primite. Dupa ce le-am descarcat vom arhiva fisierele originale (semnate ANAF) si le vom converti automat in format PDF. 4) Iti oferim acces oricand, la orice ora, la documentele tale atat in format XML (originale/semnate ANAF) cat si in format PDF (ne ocupam noi automat de convertire). 5) Cand vei descarca facturile le vom redenumi pentru o gestiune mai usoara, sub forma: [DATA FACTURA] [SERIE SI NUMAR] [CUI FURNIZOR] [DENUMIRE FURNIZOR] [CUI CLIENT] [DENUMIRE CLIENT] [ID DESCARCARE ANAF]

Verificam zilnic daca exista documente noi si te vom notifica prin email. Nu ai inca un cont FPAY? Inregistreaza acum unul gratuit!